11 Ogos 2010

SALAM RAMADAN AL-MUBARAK 1431H

Salam Ramadan al-Mubarak diucapkan kepada semua. Sukacita dimaklumkan bahawa, Insyaallah pada bulan Ramadhan tahun ini sebagaimana pada tahun-tahun sebelumnya, Surau as-Sakinah akan mengadakan Program Ihya’ Ramadan seperti Solat Sunat Tarawih berjemaah, Tahlil, More, Taddarus al-Quran dan seumpamanya.

Bagi Program More, jasa baik pihak tuan/ puan Ahli Kariah adalah diharapkan untuk menyediakan makanan dan minuman secukupnya mengikut giliran jalan masing-masing. Pihak surau ada menyediakan peralatan seperti gelas, sudu dan pinggan mangkuk untuk kemudahan penyediaan makanan. Walau bagaimanapun, kerjasama pihak tuan/ puan amatlah diharapkan untuk menyediakan, membasuh dan mengemas peralatan dan tempat yang telah digunakan.

Manakala bagi Program Taddarus al-Quran, akan diadakan selepas selesai Solat Tarawih. Penyertaan tuan/ puan dan ahli keluarga amatlah dialu-alukan. Pembahagian kumpulan akan diadakan pada malam pertama Ramadhan.

Semoga kita dapat sama-sama menghidupkan Ramadan pada tahun ini dengan lebih baik lagi daripada tahun-tahun sebelumnya dan seterusnya dapat mengimarahkan lagi surau kita. Sekian.

Tiada ulasan: